So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Thursday, October 10, 2013

Takdirnya Bukan untuk Aku

"Mungkin kita pernah rasa tentang cinta yang takdirnya bukan untuk kita"
Hishhh...
Pernah...?
Hehehehehehe...
Aku pernah...
Rasanya bagaimana..?
Entah...
Susah nak describe...
Hanya mereka yang pernah rasa yang tau rasa itu...

Bahagia..?
Mungkin juga.. Saat itu la...
Kecewa dipenghujung...
Sakit weh... Sakit...

Yang pasti...
Ia janjikan kenangan...
Kenangan indah untuk dikenang...
Kenanganpahit untuk dijadikan kekuatan..
Yang pasti..
Sekelumit bahagia itu pernah datang menjengah..
Walau seketika..
Cukup untuk jadi pengubat lara...

Ada rawan...
Bila bahagia itu bukan untuk aku...
Saat hilangnya insan itu..
Rasa dunia gelap... Seketika...
Cuma kekuatan perlu ada..
Untuk bangkit semula...
Gagahkan juga hati...
Terima satu lagi kekecewaan...
Bekal untuk hadapi kekecewaan akan datang...
Rasa yang jadikan aku makin kuat...
Punyai perasaan yang kuat bukan mudah...
Kerna yang bakal mendatang itu.....
Pasti....
Ya... Sangat pasti....
Ia bakal lebih kuat menguji...
Lebih kuat menduga...
Dan hati yang kuat bakal menjadi makin kuat...
Walau rapuh di dalam...
Biar itu rahsia aku dah Tuhan...
Di luar.. Biarlah terlihat tabah...
Kerna simpati bukan harapku pada yang melihat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live