So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Wednesday, October 23, 2013

Dunia Sila Jangan Cemburu

Aku... Punyai mereka...
Dikala suka ku.. Tatkala duka ku...
Sahabat-sahabat lebih sedekad lalu...
Yang tak punya iri...
Yang suci hati...
Yang sentiasa ada...
Untuk seorang aku...

Farhatul Waalidaini... Supermommy terhebat...
Nurussaadah... Kaunselor tak berbayar ku...
Maryam Izza... Pendidik yang sangat tulus hatinya...
Syarifah Zarina.. Kesayangan aku yang sangat mencintai Coral Zangief...
Nur Qamarina... Kakak yang banyak bebelannya hinggap ke telingaku...
Nur Hannah... Pendidik manja yang sangat produktif...
dan Sumarni.. Si kecil molek yang comel tapi kental hatinya...

Aku punyai mereka untuk kekuatan aku...
Tak mampu kehilangan mereka...
Sama seperti jatuhnya aku jika hilangnya Zuhair dan Zinnirah...

Biar remuk mana hatiku...
Jika ada mereka... pasti terubat...
Kami... 
Terlalu jauh untuk sentiasa bersama...
Tapi...
Kami terlalu dekat di hati untuk selalu ada...

Terima kasih sahabat...
Kerna sentiasa ada...
Untuk seorang aku....
Ya... untuk cuma seorang aku...

Di waktu ini...
Aku dampakan tawa kalian...
Aku rindukan gurauan kalian...
Aku harapkan usikan kalian...
Untuk aku lupa derita aku...
Untuk aku padam sengsara aku...
Untuk aku buang pedih di hati aku...
Kerna rasa cinta itu...

Sahabat...
Aku perlukan bahu kalian...
Untuk aku lepaskan tangis ini...
Agar hilang sakit ini...
Biar tabah hati ini...
Saat ini... Detik ini... Ini saja inginku...

Sahabat...
Terima kasih...
Atas doa-doa kalian...
Untuk seorang aku...
Ya... Seorang aku...
Sekerdil aku... Namun rasa hebat...
Didoakan oleh insan hebat seperti kalian...
Moga Dia perkenankan...

Sahabat... 
Izinkan aku terus ada kalian...
Selagi ada hela nafasku...
Selagi ada denyut jantungku...
Selagi ada gentar rasaku...
Izinkan...

Dan aku juga rindu kamu sahabatku, Siti Zaleka....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live