So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Wednesday, October 9, 2013

September

Hidup sudah tercatit skripnya...
Aku.. Sebagai insan... 
Cuma memainkan peranan...
Tiada daya melawan takdir..
Tiada kudrat merancang sendiri...
Semua sudah tertulis...

Tiap jatuh bangun aku....
Telah Dia tentukan..
Duka dan bahagia aku...
Cuma Dia yang tahu...

Hikmah disebaliknya...
Tetap ada...
Aku percaya itu...
Cuma tunggu waktu...
Maka akan muncullah ia...
Aku cukup yakin bila tiba saat itu... Aku akan tersenyum...
Lega dengan setiap apa yang pernah menduga...

Tuhan...
Jadikanlah aku insan yang tak pernah mengeluh... dengan apa jua takdirMu...
Biar sebesar manapun...
Biar seberat apapun...
Jika bebanan itu untuk aku...
Aku yakin... aku percaya...
Engkau akan kurniakan kudrat untuk aku tempuh...

Buat mereka yang hanya dapat melihat...
Jangan pernah berani persoal apa skalipun...
Kalian bukan ditempatku...
Beban ini bukan pikulan kalian...
Jika terlihat.. Cukuplah sekadar kalian melihat...
Tiada komentar dari kalian yang aku perlukan saat ini...
Tidak juga aku perlu simpati..
Cukup sekadar kalian diamkan diri....
Cukuplah....
Dan terima kasih untuk itu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live