So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Tuesday, October 22, 2013

Buang Saja Rasa Itu


Ada saat... 
Kasih itu datang...
Terbit dalam hati... 
Mekar saban hari...
Tapi untuk apa...?
Kenapa bukan pada yang sepatutnya...?


Buang jauh-jauh...
Sejauh mungkin...
Biar tersia rasa itu...
Biar terbazir kasih itu...
Asal tiada yang terluka...


Perasaan ini...
Bukan aku pengawalnya...
Bukan aku pengaturnya...
Bukan milik aku percaturannya...
Cuma ia dilemparkan dalam hati aku...
Kenapa...?
Jangan penah tanya...
Kerna ku tak punya jawapannya...


Hati...
Jangan pernah biar dicuri lagi...
Walau yang datang itu...
Cebisan kasih masa silam...
Biarlah yang datang itu...
Cerita lama yang tak sempat engkau miliki...
Cukuplah luka yang ada...
Jangan ditambah lagi...
Biar yang tinggal nanti sekadar parut kenangan...
Sebagai ingatan tentang kelukaan...


Jangan biar ia makin parah...
Cukuplah...


Cuma terfikir...
Kenapa ia datang...?
Kenapa datang padaku...?
Kenapa bermula semuanya...?
Kenapa aku...?
Kenapa aku...?
Kenapa aku...?


Ada hikmahnya... 
Cliche...
Tapi itu janjinya putaran hidup...
Apa yang berlaku ada asbabnya...
Ada tujuannya...
Dan pasti ada hikmahnya...


Biar masa tentukan saatnya...
Saat untuk aku jamah hikmahnya...
Pasti ada... 
Pasti...


Moga hikmah itu besar buatku...
Dan buat mereka juga...


Buang saja rasa itu...
Cukuplah...


Pejam mata dan senyum...
Banyak lagi yang perlu aku tempuh...
Bukan sekadar ini sahaja...
Bukan sekadar ini...
Harap masih tersisa kekuatan dalam jiwa...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live