So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Wednesday, October 9, 2013

Hati Aku & Aku

Hati aku dan aku..
Punya rasa yang hanya kami yang tahu..
Punya cerita yang hanya kami yang mampu faham...
Dan hanya kami yang merasa segala pedihnya....

Bukan sekali dua kami disakiti...
Cukupkah...?
Selagi ada hayat... belum pasti akan kecukupan itu...
Bertabahlah hati...
Andai tetap ditakdirkan kecewa lagi...
Hadap saja....
Bukan tak biasa....

Punya hati yang nipis...
Bukan mudah...
Lebih lagi bila punya jiwa yang kasar...
Orang takkan tahu saat kami bersedih...
Orang tak pernah sedar saat kami terluka...

Tuhan...
Tolong kami...
Jadikan hati aku dan aku sekuatnya...
Biar menangis dalam tawa..
Biar derita dalam senyuman...
Agar tiada siapa yang tahu...
Kami sebenarnya serapuh itu....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live