So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Tuesday, October 22, 2013

Biarkan

Aku keliru...
Apa perasaan aku saat ni...
Kenapa kesalahan tu diletakkan cuma pada aku...?
Tidak bersalahkah dia...?
Kenapa hanya aku dipersoalkan...

Senyum...

Respon dengan tenang..
Biar seteruk mana skalipun..
Biar waktu yang tunjukkan segalanya..
Hanya pada waktu... Biar ditentukan kebenarannya...
Biar apa sekalipun tanggapannya...
Biarkan...

Tahan...
Bertahanlah wahai hati..
Cuma itu yang mampu aku lakukan saat ini..
Sabar... Aku bukan penyabar orangnya...
Cuma mampu menahan amarah selagi daya..
Air mata..
Cukuplah..
Jangan mengalir lagi...
Biar pedih di hati kebah secepatnya...
Untuk aku teruskan langkah dalam hidup...

Tuhan...
Segalanya sudah Engkau tentukan..
Hanya Engkau yang tahu...
Apa yang terbaik untukku... Juga untuk malaikat-malaikat kecilku...
Berikanlah kekuatan untuk aku...
Untuk kami...
Demi langkah-langkah longlai kami..
Biar beransur kuat...
Biar terbina tabah...
Demi masa depan yang hanya Engkau yang tahu... Segalanya...
Agar kami tidak rebah sebelum waktunya...
 

1 comment:

  1. x de sp nak slhkn kamu seorg krna keslhan 2 terletak pd yg melakukan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live