So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Wednesday, March 7, 2018

Masalah Utama Kanak-kanak Untuk Dapatkan Nutrisi Lengkap

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Apa khabar hari ini? Diharap semuanya dipermudahkan untuk korang semua.

Hari ni KakMun nak kongsikan pula berkenaan dengan Masalah Utama Kanak-kanak Untuk Dapatkan Nutrisi Lengkap.

Mungkin kita boleh senaraikan pelbagai jenis lagi vitamin dan mineral yang sangat penting untuk diambil oleh kanak-kanak. Namun , masalah majoriti normalnya ialah – Saya tak suka!



Ya, hanya yang mempunyai anak sahaja tahu kebenaran realitinya. Sebahagian ibu setuju, anak-anak membesar memang sangat memilih makanan a.k.a picky eater. Bahkan lebih menggemari jajan, gula-gula ataupun kumpulan makanan segera yang lebih menarik dan pelbagai.

Sekejap nak yang itu, sekejap nak yang ini; tak mahu itu dan ini juga. Mereka awal-awal lagi sudah menolak sayuran dan buah-buahan tertentu, yang mungkin pada kita memang kaya dengan sumber vitamin penting untuk kanak-kanak



Mana yang terlebih bijak, mesti banyak tanya, kenapa mesti makan ini? Kenapa yang itu tak boleh?. Hmm… layankan je kerenah dia orang ni. Hehe.

Kadang-kadang ada juga yang kurang bernasib baik, alergi terhadap jenis-jenis makanan tertentu seperti ekzema, asthma, ADHD dan sebagainya. Sehingga pemakanan mereka dari sumber makanan biasa terhad dan perlu dikawal setiap masa.

Suplemen Vitamin & Mineral Terbaik Untuk Kanak-kanak

Tapi nak tahu tak? dalam banyak-banyak senarai vitamin & mineral di atas, kita boleh dapati secara mudah dalam bentuk suplemen. Suplemen yang boleh terdiri daripada beberapa gabungan vitamin dan mineral utama yang sesuai. Magik kan?

Yang lebih bestnya lagi, gerenti anak-anak kita suka! Jadi, maksudnya, mereka tiada alasan untuk culas bagi mendapatkan manfaat nutrisi penting untuk tumbesaran.


Ok, di Shaklee ada (tak perlu banyak) 4 suplemen untuk kanak-kanak yang sangat sesuai iaitu:

1. Mealshake

Gaya hidup kanak-kanak amat kompleks. Mereka amat sensitif tentang bau, rasa dan bentuk sebelum bertindak untuk memilih atau menolaknya.

Jika anda sukar menjalani situasi ini, Mealskahes adalah jawapannya. Rasa yang sedap, menakjubkan dan mudah disediakan amat sesuai untuk kanak-kanak.

Mealshake mengandungi 19 vitamin dan mineral penting, diperkaya dengan kalsium, asid amino dan sumber protein terbaik.

Diperbuat daripada sumber semulajadi dan kanak-kanak sangat memerlukannya sebagai nutrisi pelengkap untuk tumbesaran sihat.


2. Vita-Lea For Children

Mengandungi 18 nutrien penting vitamin dan mineral yang terkandung di dalam satu tablet mudah dikunyah oleh kanak-kanak. Dikenali sebagai suplemen multivitamin dan multimineral.

Rasa sitrus anggurnya yang sangat hebat dan sedap amat sukar bagi anak-anak untuk menolaknya.

Mengandungi vitamin B, C, E termasuk kalsium, magnesium, sink dan lebih lagi! Cukup untuk membantu si manja anda lebih sihat dan kuat. Anak suka, ibu pun suka!



3. OmegaGuard

OmegaGuard Shaklee datang dari sumber minyak ikan berkualiti tinggi bergred farmaseutikal yang bukan sahaja sesuai untuk golongan dewasa, bahkan untuk kanak-kanak.

Selain untuk meningkatkan fungsi jantung dan sistem saraf, kandungan asid omega-3 nya yang kaya dengan EPA & DHA juga turut membantu perkembangan otak kanak-kanak.

Ini dapat membantu mereka lebih mudah fokus dalam proses pembelajaran, menguatkan daya ingatan dan komunikasi antara sel-sel dalam tubuh dan otak.

OmegaGuard dipek dalam bentuk sofgel yang mudah ditelan atau dikunyah. Formulasi pembuatannya yang khas, amat kurang rasa atau bau hanyir minyak ikan.

Rata-rata ibu mengatakan anak-anak amat menyukai minyak ikan dari pakej OmegaGuard ini.



JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.

MENGAPA KAKMUN?

KakMun merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi KakMun agar KakMun boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. 

KakMun juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Islam atau Bank Muamalat.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • Belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • Belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1260370) 
  • Hubungi KakMun di talian WhatsApp / Telegram +6012 686 5269 (Hunny Sooudin) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej di bawah.

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? 



Jom sertai team business kami, THE UPHOLDERS GROUP yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live