So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Monday, March 5, 2018

Kalsium: Kepentingannya Untuk Ibu Hamil

Assalamulaikum dan salam sejahtera semua.

Hari ini KakMun nak kongsikan berkenaan pentingnya kalsium untuk ibu-ibu mengandung.

Keperluan kalsium bagi ibu hamil Ibu hamil memerlukan kira-kira 1150 mg kalsium sehari. Kalsium yang diambil oleh ibu hamil dapat diperolehi dalam bentuk makanan, minuman atau suplemen, namun tidak semua berupaya diserap dengan baik oleh tubuh, di mana sebahagian lainnya akan dikeluarkan semula oleh tubuh kerana sebab-sebab tertentu. 

Kandungan kalsium yang diambil adalah berbentuk campuran dengan bahan lain seperti karbonat (carbonate), sitrat dan laktat (lactate). Kalsium juga diperlukan untuk urat saraf dan otot. Apabila kadar kalsium di dalam tubuh menurun, urat saraf akan menjadi peka dan otot akan menjadi kejang. 

Sebab itu, rasa kesemutan atau kejang akan kerap terasa di beberapa bahagian tubuh, terutama pada otot-otot besar pada kaki. Itu menandakan bahawa tubuh kita mula memberi signal kekurangan kalsium yang perlu dititikberatkan.

Keperluan Kalsium untuk Ibu Hamil

  • Bantu penghasilan saraf dan otot bayi di dalam kandungan
  • Memastikan ibu tidak mengalami masalah sakit belakang
  • Membantu gigi ibu dan bayi sihat
  • Mengelakkan Osteoporosis
  • Membantu penghasilan jantung bayi yang lebih sihat
  • Memudahkan ibu bergerak
  • Memastikan tulang ibu kuat

Kalsium yang selalunya kita dapati daripada susu, buah-buahan dan sayur-sayuran sangat-sangat penting buat ibu yang hamil. Ini kerana kalsiumlah yang membantu pembentukan tulang bayi di dalam kandungan. 

Kalsium yang mencukupi akan membuatkan bayi membesar dengan tulang yang sihat dan kuat

Akan tetapi, jika kalsium yang kita dapati daripada makanan tidak mencukupi, bayi akan menyerap kalsium daripada tulang dan gigi kita. 

Apabila ini berlaku, ibu mengandung akan mulai rasa tidak selesa dan mengalami masalah seperti sakit belakang, pinggang, sakit gigi dan mudah cramp atau mengalami kekejangan kaki

Ianya adalah sangat penting untuk ibu yang hamil dan mengandung memastikan mereka mendapat kalsium yang cukup. Masalahnya, kalsium yang cukup bukan mudah didapati daripada makanan terutamanya apabila makanan yang kita ambil sudah diubah secara genetik (GMO).

Oleh itu, adalah penting untuk ibu-ibu ini menyemak semula pengambilan kalsium harian mereka. 




Oleh itu sebagai perbandingan kasar, 600mg kalsium adalah bersamaan dengan : 3 gelas susu 4.6kg daging 15 biji telur 70g cheese 400g ais krim atau 2 cawan yogurt 


Pengambilan kalsium yang mencukupi (1300 mg sehari) berupaya melindungi wanita daripada risiko osteoporosis. Dalam masa yang sama, ia turut membantu mengurangkan risiko terdedah kepada penyakit kanser.

Sebab tu KakMun pilih untuk ambil kalsium Shaklee iaitut Ostematrix. 



Tablet Kalsium Shaklee ini yang juga mempunyai Vitamin D yang merangsang penyerapan kalsium agar betul-betul masuk ke tulang juga mempunyai Magnesium, Boron, Mangan, Kuprum dan Zinc

Fungsi-fungsi mereka adalah:

Magnesium

Membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya

Boron

Membantu dalam metabolisme tulang

Mangan, Kuprum dan zinc

Mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang

Gabungan semua khasiat ini membantu Ostematrix berfungsi sebaik mungkin, mampu menyerap ke dalam tulang sebaiknya, bantu untuk memudahkan ibu hamil untuk tidur lebih lena, bantu memudahkan pelawasan, mengurangkan sakit gigi, sakit belakang dan cramp kaki seta mengurangkan sakit kepala dan migrain

KakMun suka sangat dengan produk ni sebab ianya sangat-sangat memudahkan KakMun membuang dengan setiap hari, mengurangkan sakit pinggang KakMun dan mengurangkan sakit gigi dan gigi berdarah KakMun.

KakMun ambil 4 biji sehari.

BELI SEKARANG


JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.

MENGAPA KAKMUN?

KakMun merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi KakMun agar KakMun boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. 

KakMun juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Islam atau Bank Muamalat.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • Belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • Belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1260370) 
  • Hubungi KakMun di talian WhatsApp / Telegram +6012 686 5269 (Hunny Sooudin) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej di bawah.

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? 



Jom sertai team business kami, THE UPHOLDERS GROUP yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live