So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Friday, April 6, 2012

Kronologi Mahu Kurus : Lunch Aku

Seperti yang aku buat sebelum ni (masa aku berdiet sebelum aku peknen dulu), aku tidak terlalu mengawal pemakanan aku... Tapi takde la sampai main sumbat je sume yang aku rase nak makan... Cume nye aku hadkan jumlah pengambilan setiap makanan...

Nasi ? Aku tetap makan nasi... Tapi aku cuma
MAKAN NASI SEKALI SEHARI... waktu LUNCH SAHAJA...
Bagi aku, aku perlu makan nasi. Untuk tenaga dan juga untuk anak aku....
Kenapa...?
Sebab aku still lagi breast feed anak aku yang kedua ni... Sekarang umur anak aku dah nak masuk 1 tahun 2 bulan.. So, ade lagi 10 bulan untuk aku breast feed dia, insyaAllah...

Aku selitkan sikit pendapat aku tentang menyusukan anak kat entry ni...
Bagi aku, aku susukan anak aku bukan semata-mata untuk kuruskan badan, tapi itu adalah hak dia sebagai seorang anak.. Maka, bagi mereka yang mempunyai bayi kecil dan tiada halangan untuk menyusukan anak, susukanlah mereka... Kerana setiap titis susu ibu itu, Allah telah janjikan pulangan yang terlalu besar untuk digambarkan...

Okeh.. Aku selitkan gambar santapan aku untuk lunch arini... Jangan terkejut ye... Macam yang aku katakan, aku makan nasi sehari sekali je.. Time lunch.. Timing yang ok, sebab bile makan nasi dalam jumlah yang banyak time lunch, penggunaan tenaga dalam masa pas lunch ke waktu nak tido (malam) quite banyak kan.. So, maybe xde la banyak sangat lemak yang tertinggal lam badan ni.. Huhuhuhu...

Lunch 6/4/12 aku...
Aku tak sempat nak wat entry mase kat opis tadi... Lam pc aku ade aku simpan graf berat badan aku.. Bile aku kongsikan dengan orang lain, aku rase makin bersemangat lam usaha nak kuruskan badan.. Hehehehe..


4 comments:

  1. chaiyokkkk ye.. saye ni yg nak tambah.. tak tertambah2,,, naik sket... kang nanti turun banyakkk... huhuhhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klo dah gen kurus tu, xley watpe dah Lieza... Okey le camtuh...

      Delete
  2. Replies
    1. Akak, berat owang naik 10kg kot pas lahirkan Aisyah Zinnirah.. Huhuhu.. Hubby owang tu dah le kurus, cam klakar je klo owang gumok...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live