So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Monday, April 16, 2012

Haram | Babi & Anjing

 Entry kali ni aku tujukan untuk diri aku sendiri dan jugak to those who might concern...('might' tu menunjukkan kemungkinan ade je orang yang tak amek port pasal ni...)

Bile sebut mende makan yang haram, ramai yang kaitkan dengan adanya kandungan daripada salah satu binatang haram ni kan... Tak kesah le lemak ke, tulang ke... pape jelah...

Tapi berapa ramai yang sedar mende rezeki kita, atau dalam konteks yang aku cuba nak bebel kat entry ni, makanan, boleh jadi haram even takde pun unsur-unsur binatang haram yang berdua tu di dalamnya...
Yelah, kalau sumbernya haram, maka haram la makanan tu, tak kesah le nasik lemak ke, laksa ke waimma telur goreng skalipun boleh jadi haram...

Aku bukan nak menyentuh pasal mencuri dalam erti kata yang trang-tang-tang sume orang paham... Tapi dari segi curi masa time keje (ngulo, lepak, sembang-sembang, facebook-ing etc.)

Dan macam yang berlaku depan mata aku, perbuatan mencari rezeki sampingan di tempat lain (walaupun dah dapat kebenaran untuk bekerja kat situ di luar waktu pejabat), bagi aku ianya salah...
Mana tak salahnya, kebenaran tu untuk selepas waktu pejabat, maka boleh pegi lepas waktu pejabat la kan, bukannya semasa waktu pejabat... Hisssshhhh...

Aku hangen, sebab aku kena marah tengahari tadi, sedangkan aku keluar untuk bawak anak-anak aku ke klinik sebab diorang tak sehat dan aku dah pun dapat permission dari ketua jabatan aku, kenapa orang lain lak nak sound-sound aku.. Mentang-mentang pangkat diorang lebih tinggi... "Aku bukan ngulo la weh... Aku bawak anak-anak aku gi klinik...!!! Yang korang gi keje kat lain time office hour xde lak nak pikir.. Sebok nak marah tatau pasal je...!!! "
Nak je aku jerit camtu depan muke masing-masing..

Mood : Sakit hati... Urrrrgggghhhhhhh !!!


4 comments:

  1. Eeee! Jahatnya orang yang sound kamu itu!... Di manakah letaknya keperibadian mulia dan sifat perikemanusiaan?... It's ok mate, Allah knows best!...

    -Apple Ai-

    ( Hari ini Aku rajin nak type comment berlogin - ;p )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kagum dgn kerajinan ko login.. hahahahaha
      Aku bukan pe beb, hangen kot, sound aku mcm le aku ngulo... aku klo masuk opis lambat stgh jam ke pg aku xde la lek sharp kul 5, kompom 5.30 pm br kua opis.. kadang lewat lagi....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live