So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Monday, July 15, 2013

Sahabat : Kenangan

Sahabat..
Perkenalan melalui beribu asbab...
Mengenali hati budi dan perilaku..
Bukan sekadar menilai dari pandangan orang lain...
Ini cara aku...
Mengenal mereka yang bukan datang sekali cuma dalam hidup...
 
Aku sayang setiap seorang sahabat aku...
Persahabatan..
Bukan mudah untuk diperoleh..
Sahabat yang baik..
Tidak semestinya seorang yang baik...
Adakala sang lanun mampu menjadi sahabat yang baik..
Dan...
Belum tentu si alim mampu jadi sahabat yang begitu...
 
Lucu..
Bila ada sahabat yang sudah bertahun lama ada..
Cuma sebentar tadi baru diketahui...
Nama disebalik panggilan timangan selama ini...
Ya... Tapi bagi aku..
Dia tetap sahabat..
Walaupun adakala bukan bahasa lembut yang kami tuturkan bersama...
Bukan topik berfaedah yang kami sembangkan berdua..
Tapi dia tetap sahabat..
Yang menilai aku seadanya aku...
 
Terima kasih sahabat..
 
Terima kasih.....
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live