So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Monday, July 22, 2013

Ia

Hukuman dari kisah silam...
Takkan pernah berakhir..
Mungkin ada kala ia terhenti..
Seketika..
Dan ia akan terus datang kembali..
Tak pernah jemu...
 
Belum puas aku terhukum..
Belum termaaf kekhilafan sendiri..
Takkan terpadam ingatan aku...
Segar...
Seperti baru tadi terlihat ia...
Baru tadi terpandang ia...
Dan sedetik kehilangan ia...
 
Berjuta maaf belum cukup..
Belum...
Masih banyak yang tersisa...
Bukan mampu dibuang..
Apatah lagi boleh dilupa...
Jauh sekali..
 
Kenangan yang satu itu bukan sekadar dikenangkan..
Tidak hanya sekadar sejarah...
Jauh sekali menjadi titik noktah..
Ia.. Satu permulaan..
Ia.. Tiada pengahiran...
Ia.. Sarat dengan seribu penyesalan...
 
Aku..
Pohon ampun padaNya..
Pohon maaf darinya...
Izinkan aku terhukum...
Andai itu yang sepatutnya...
Kerna ia.. bahagia aku suatu ketika...
Ia.. terlalu bermakna...
Ia.. Pernah menjadi segalanya buat aku...
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live