So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Thursday, July 18, 2013

Mulut di Bulan Ramadan

Mulut mereka..
Macam mulut tempayan...
Bukan tak boleh ditutup...
Tapi perlu guna dulang jika mahu menutupnya...
 
Biarkan mereka mencanang...
Kononnya mahu menyebarkan aib kami..
Biarkan...
Sedangkan tanpa sedar...
Apa yang terbuka lebih luas ialah..
Aib mereka sendiri...
 
Orang...
Bukan tidak bercerita..
Bukan tiada yang menyampaikan...
Aku...?
Cukuplah sekadar tahu...
Nak serang mereka...???
Aku bukan berketurunan tidak cerdik seperti mereka...
Sengaja mencari bahan...
Mahu mengurangkan pahala di bulan mulia...
 
Ohhh... Lupa...
Terima kasih ya manusia pencaci...
Moga ada penambahan saham pahala aku...
Aminnnn...
Buat susah-susah aje...
Hehehehehehehehehehe...
(Senyum)
 
Tuhan itu ada...
Siapa yang tidak percaya...
Aku percaya...
Mereka...? Aku tak pasti..
Mungkin mereka sekadar percaya Tuhan itu ada...untuk melihat keburukan orang lain..
Bukan untuk melihat kejelekan mereka...
 
Biarkan....
 
Bila mereka penat nanti...
Diamlah mereka...
Atau mungkin... Sebelum mereka penat...
Tuhan lebih dahulu mendiamkan mereka...
Huisssshhh..
Ya, jangan lupa ya...
Allah itu ada... Sentiasa ada...
Tak kira tatkala kita benar atau salah...
Dia yang Maha Mengetahui sentiasa ada...
Jangan lupa itu ya.....
Sila jangan lupa...
 
Sekian
 
(Senyum)
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live