So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Tuesday, July 23, 2013

Perkhabaran Seorang Teman

Ber'whatsapp' bersama seorang teman lama...
Aku kenali dia ketika kami belum menginjak usia 20an pun lagi...
Hari ini kiranya hampir 11 tahun usia persahabatan kami...
Semalam..
Disampaikan dua berita gembira...
Dia bakal punyai cahaya mata pertama...
Dan... Dia sudah lulus interview Ir...
Ir..? Iyup... I.r stands for insenior engineer...
Professional Engineer...
Congratulation sahabat...
Cuma tunggu keputusan sahaja...
Hope everything went fine ye...
 
Hidup kami memang jauh berbeza..
Tapi aku kagum...
Tak pernah walau sekali dia menyombong..
Bila aku kata.. Aku makin segan...
Terus dijawabnya..
 "Ala, benda duniawi je Hani. Bukan bawa sampai mati pun"
Sejuk hati punya teman seperti dia...
Syukur Tuhan, Engkau kenalkan aku dengan dia..
Seorang teman yang baik...
Yang tak pernah putus ingatan pada aku..
Sahabat yang punyai watak kecil dalam hidupnya...
 
Pesanan dia buatku semalam...
"Sabar Hani (dengan ujian anak). Amanah yang paling susah nak jaga. Tapi if jaga dengan baik mesti balasan lebih dari jangkaan kita."
 
Terima kasih teman...
Terima kasih...
 
Moga persahabatan kita kekal...
Hingga hujung nyawa yang Tuhan pinjamkan ini...
Moga perjalanan hidup kita sentiasa dipermudahkan...
 
Siapa sangka..
Dia walaupan dulu suka merempit...
Walau di zaman universiti...
Kini  hampir bergelar Ir. Royhaizad...
Ya.. Hampir...
Terlalu hampir...
 
Dia antara penguat semangat aku untuk terus berjuang..
Untuk perbaiki kekhilafan silam...
Untuk aku gagahkan tekad...
Demi segulung ijazah...
Yang peluangnya pernah aku siakan..
 
"Hani kena lawan Ijat.."
Ayat dari dia yang takkan aku lupa...
Dan ayat yang aku pasti akan sentiasa dia ucapkan kelak...
Demi aku yang cepat putus semangat..
Ayat cabaran yang aku sendiri tak pasti kemampuan aku...
Moga ada kekuatan untuk terus sahut cabaran itu..
 
Segan bila punya teman hebat..
Tapi syukur juga untuk teman yang baik seperti dia...
Moga Allah takkan berhenti kurniakan dia dengan segala yang terbaik...
Moga segala yang terbaik..
Akan jadi milik kita...
 

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live