So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Friday, February 16, 2018

Step Pembelian Produk Shaklee Secara Online

Untuk entry kali ini, KakMun akan kongsikan step bagi mereka yang ingin membuat pembelian secara terus daripada blog KakMun

Jika anda perhatikan, pada hampir setiap entry, KakMun ada sertakan kolum seperti di bawah:


1. Anda boleh terus klik di atas gambar tersebut dan blog KakMun akan bawa terus anda ke tab untuk purchase item seperti yang ditunjukkan dalam gambar.

Selepas anda klik gambar di ruangan BELI SEKARANG, anda akan dibawa terus ke tab "Online Ordering Agreement" seperti di bawah:


2. Sila baca dengan teliti agreement yang disenaraikan.

3. Pilih option "Agree" dan kemudian tekan "Next".

4. Jika anda mahu membeli lebih dari 1 kuantiti produk, sila tukar bilangan kuantiti di dalam kolum seperti yang KakMun bulatkan di bawah.


5. Lengkankan borang dengan butiran berkaitan yang dikehendaki. Sertakan alamat untuk penghantaran jika destinasinya tidak sama dengan destinasi anda. Jika alamat untuk penghantaran adalah sama, klik pada ruangan "same address" seperti ini:


Dengan cara ini, jika anda ingin menghadiahkan supplement untuk ibubapa anda, pasangan anda, adik-beradik anda, atau sesiapa sahaja yang anda kehendaki, mereka akan menerima terus supplement tersebut dan resit / invoice akan dipos ke alamat anda.

6. Periksa butiran yang tertera dan jika semua butiran adalah tepat dan lengkap, sila klik "Proceed to Payment"


7. Lengkapkan butiran berkenaan kad debit / kad kredit anda. Jangan risau, ia adalah pautan yang selamat yang disediakan oleh pihak Shaklee bagi memudahkan anda membuat pembelian secara online.


8. Selepas selesai proses pembayaran, anda akan menerima tax invoice daripada Shaklee. Semua nombor rujukan juga terdapat di dalam invoice tersebut.

Diharap dengan entry ini akan memudahkan urusan anda untuk membuat belian secara online dari blog KakMun.

Terima kasih kerana sudi blogwalking dan sudi membaca entry-entry dari KakMun.

Semoga dipermudahkan urusan dan dimurahkan rezeki anda semua sepanjang hayat hendakNya.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live