So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Friday, February 2, 2018

Lebih

Ada waktu,
Bangkit itu biasa-biasa aja keperluannya

Ada waktu,
Bangkit itu harus keperluannya

Dan ada waktu,
Bangkit itu wajib keperluannya

Dan aku,
Saat ini masih terus mengumpul kekuatan untuk bangkit
Bangkit dari kehidupan yang sederhana
Bangkit dari kehidupan yang sedikit dalam memberi
Bangkit dari kehidupan yang biasa-biasa

Bukan bererti tidak bersyukur
Jauh sekali kufur nikmat

Cuma tak salah
Jika ada lebih banyak peluang untuk berbuat kebajikan dan kebaikan jika punyai lebih
Itu lebih baik

Aku cuma damba bekal yang lebih untuk aku bawa ke sana
Aku cuma mahu berikan yang lebih walau ia takkan dapat menandingi jasa mereka

Aku cuma mahu beri lebih pada mereka semua

Jadi, aku perlu bangkit dengan usaha yang sentiasa lebih kuat, lebih banyak, lebih gigih

Doakan aku.

Terima kasih.

Hunny Sooudin ♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live