So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Thursday, May 5, 2011

Meniti Hari

Sedar tak sedar... dah hampir setahun kekusutan tu berlalu. Dan Alhamdulillah disebalik apa yang pernah berlaku, ada hikmah besar dalam kehidupan. Aku tau ada manusia yang tertawa dengan musibah yang pernah melanda aku. Tapi maaf, tawa kalian tak kekal lama. Aku tidak pernah mentertawakan orang lain, walau sebenci mana aku pada mereka. Ya, Tuhan tu Maha Kaya. Dia saja yang tahu apa hikmah yang terselit disebalik tiap satu kejadian.

Apa yang aku dapat dari apa yang berlaku? Menghargai dan dihargai... itu yang penting dalam hubungan. Banyak lagi la yang aku belajar dari apa yang dah berlaku. Syukur, bahagia tu masih tertulis untuk aku , suamiku dan anak-anakku. Alhamdulillah... Syukur...

Pendek kata, dalam  tempoh tu, aku ni disekolahkan balik le oleh kejadian tu.. Alhamdulillah, aku dapat jadi student yang baik sebab aku dapat belajar sesuatu dari ape yang berlaku...

P/S: Bagi sape yang tau kejadian yang dimaksudkan, senyap-senyap jelah yer.. bagi yang tatau, takyah le tanye details nye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live