So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Thursday, March 29, 2012

Ulang-alik Antara Dua Kampus

 Sape yang keje kat UIA Kuantan ni akan tau kampus mana yang aku maksudkan... JHC & IMC.. Jalan Hospital Campus (lebih dekat ngan Kuantan Parade daripada Hospital Tg. Ampuan Azfan) sebab tu staff yang memang keje nye kat opis lebey banyak gi KP daripada gi HTAA.. termasuk aku le ni... dan jugak Indera Mahkota Campus....

Kalau bese nye aku suke lalu ikut jalan shortcut jer... Naik Bukit Bayroute.. Sebenarnye xde la shortcut mane.. Yelah, kalau nak compare jalan landai dan banyak traffic light ngan jalan bebukit yang xbanyak traffic light.. Cumenya ley la menikmati angin bukit pepagi sebelum masuk opis dan bile petang pas seharian penat kat opis... 

Dan yang paling tak best  nye, bile pagi ade keje kat JHC, then kene gi IMC.. pastu kene lak balik opis kat JHC smule sebelum petang... Sebabnya, anak-anak aku yang tercinta, aku hantar kat IIUM Educare, which is in IMC.. So, kene la ulang-alik banyak kali... (dah le takley claim duit minyak ngan UIA... Patutnye kene le kasik claim kan... kot 10km pun skali ulang.. klo seminggu 2,3 kali... klo sebulan...? RM50 pun.. bukan nye dapat tepi jalan... RM50 duit minyak pun dari duit poket sendiri kot...)Orang yang tak kene ulang-alik cam kami-kami ni, maybe ade yang bunyik, "Ala, bape hengget je pun duit minyak nak ulang-alik JHC-IMC...".. Ce korang duk ulang-alik cam kami-kami ni.. Yang jarang-jarang kene lain le.. Yang sokmo kene ni.. Terase gak kot pengaliran duit ke arah yang lain tuh...

Dan untuk menambahkan tak bestnye pengalaman ulang-alik aku ni.. Dah le pagi tadi aku xtambah minyak kete.. Dah sampai IMC ni.. baru la lampu minyak kat dashboard nak kelip-kelip.. Adeh... memang petang ni kene gi melencong ke stesen minyak la pulak sebelum sampai ke rumah.. Sungguh tidak rajin...

**Bile la aku ley dapat transfer smule ke IMC ni.. Ade sape nak ganti tempat aku kat Ortho ni tak...?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live