So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Friday, March 16, 2012

Budak Hilang

Gerun... Cuak... Bimbang...
Bercampur-baur perasaan aku bile bace kisah budak hilang..
Naluri keibuan...? Mungkin...
Atau mungkin juga kerana aku ada anak...
Minta dijauhkan kejadian yang tidak baik dari menimpa malaikat-malaikat kecilku...
Ya Allah, moga lindunganMu tetap bersama Ahmad Zuhair & Aisyah Zinnirah setiap hela nafas mereka...

Meletakkan perasaan cinta ke atas diri anak-anak..
Membuatkan seorang aku yang bergelar 'Ummi' menjadi tidak keruan bila terbaca kisah sedih yang menimpa insan lain.. Ya, moga ada hikmah yang besar disebalik apa yang menimpa..

Entah kenapa aku tidak pernah terlintas untuk meletakkan ruang khas dalam lembaran blog aku untuk hebahan tentang pencarian sang ibubapa yang sudah sekian lama merindukan kepulangan anak-anak mereka ke dalam dakapan kasih mereka...

Dari tahun 2008 hingga ke detik ini di tahun 2012, adik Sharlinie & adik Asmawi (dan mungkin ada lagi yang lain ...) masih belum ditemui. Bagaiman perasaan ibubapa meraka tatkala ini agaknya...
Aku tidak dapat membayangkan perasaan mereka...
Ya, moga mereka terus tabah dan terus berdoa...
Selagi masih belum sampai perkhabaran tentang mereka... harapan itu masih ada....
Jangan pernah putus doa kalian untuk keselamatan dan perlindungan untuk mereka...

Kenapa soal ini aku bangkitkan.. Entah.. Mungkin emosi aku terusik dengan berbagai berita tidak enak yang disampaikan sang wartawan.. Dan akhirnya aku yang gundah, bermain dengan perasaan tidak enak...
Ya, moga anak-anak kita sentiasa dilindungiNya...
 

1 comment:

  1. semoga kita sama2 lebih prihatin dan menjagai sesama masyarakat.. ini penting... kita tak tahu bila kita bakal melakukan kesilapan... cuai... atau tidak tersengaja... orang sekeliling sangat2 la dapat membantu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live