So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Wednesday, December 8, 2010

Wasiat Seorang Ummi

Makin lama, makin dekat tarikh perkiraan tu dengan aku. Dan aku jadi makin rasa banyak sangat persediaan yang belum aku buat. Dulu, masa Ahmad Zuhair dalam kandungan, waktu ni dah macam-macam persiapan dah aku buat... termasuklah tulis surat wasiat... Perlu ke...? Bagi aku, memang perlu. Nyawa aku, bukan milik aku dan aku sendiri tak pernah tau ape yang bakal terjadi walaupun dalam masa sedetik ke depan skalipun.

Tahun ni, aku memang tak sempat nak pegang pen untuk mencoretkan bait-bait wasiat untuk mereka yang akan aku tinggalkan jika terjadi pape pada aku. Secara khususnya aku fokuskan kepada kebarangkalian aku dijemput untuk pergi dulu ketika atau sesudah melahirkan anak yang sedang aku kandungkan ni. Oleh kerana memikirkan soal tidak sempat mencoretkan apa-apa wasiat di atas helaian yang wujud dan nyata, maka aku ambil keputusan untuk mencoretkan wasiat tersebut di alam yang maya. Dalam erti kata lain, aku dah siapkan satu blog yang mana aku dah amanahkan seorang yang aku percaya untuk bagitau hubby aku ape username dan passwordnya.. itupun, if anything bad happen to me la kan... and that certain someone pun just tau klu jer untuk username & password tu.. Clues tu la yang akan lead hubby aku untuk username & password blog wasiat aku tu..

Aku tak pasti hubby aku rajin atau tak untuk belek-belek blog aku yang ni, let say la sape-sape yang terbaca entry ni & kenal hubby aku... klo pape jadi kat aku, please let him know 'bout this... But not now le kan.. IF ONLY ANYTHING BAD HAPPEN TO ME...

Okey.. okey... enough of that sort of thing.. Aku harap supaya sume nye okay.. Aku ada impian untuk membesarkan anak-anak aku. Aku ada harapan supaya dipanjangkan umurku supaya aku dapat menggalas tanggungjawab sebagai seorang Ummi, walaupun aku tau aku tak mampu untuk memberikan yang sempurna buat anak-anakku, aku akan cuba yang terbaik untuk berikan segala yang terbaik untuk mereka.

Anak-anakku adalah hartaku... Kejadian terindah yang berlaku dalam hidupku... Alhamdulillah syukur ke atas nikmat kurniaan ini. Syukur kerana aku adalah antara insan terpilih yang diberikan limpahan Rahmat ini...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live