So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Tuesday, December 28, 2010

Mencari Hati yang Damai

Dalam pada mengharungi hari-hari yang terlalu singkat peredarannya, aku adakalanya tercari kedamaian yang mungkin terselit di celah-celah kekalutan hidupan seharian.. atau mungkin hanya terpalit sedikit ketika sedang alpa mengharungi hari-hari normal aku sebagai manusia normal yang kadangkala ada terjadi kejadian yang kurang normalnya.

Tapi bila aku sedar, kedamaian tu ada di depan mata aku. Tatkala aku menatap wajah kecintaan aku.. Wajah-wajah yang tidak pernah menghampakan aku jika aku memerlukan kehadiran diri mereka, kasih sayang serta sokongan mereka... Terima kasih buah hatiku Ahmad Zuhair dan suamiku.

Detik perkiraan aku makin singkat. Bohong kalau aku katakan tiada terdetik kebimbangan dalam diri aku. Aku cuma mampu mengharapkan yang terbaik percaturannya yang telah diaturkanNya. Itu sahaja yang aku mampu harapkan ketika ini. Sebagai manusia biasa, ada terlalu banyak perancangan yang ada dalam senarai keinginan dan perancangan aku sekarang. Tapi aku harap aku tak terlupa bahawa aku hanya manusia... ya, hanya manusia yang cuma mampu merancang. Ada waktu apa yang direncanakan menjadi realiti, ada waktunya juga, apa yang terjadi diluar jangkaan singkat pemikiran aku. Namun, satu yang paling pasti, itu adalah yang terbaik yang diaturkanNya untukku.

Aku redha dengan setiap ketentuanNya. Siapalah aku untuk mempersoalkan setiap apa yang telah ditakdirkan untuk diri aku yang terlalu kerdil ni. Moga masih tersisa rasa perhambaanku padaNya walau seringkali kealpaan datang menjengah diri ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live