So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Thursday, December 30, 2010

Hujan Oh Hujan

Alhamdulillah dikurniakan lagi kesempatan bernafas tatkala mata dibuka pagi ni.. Diiringi dengan bunyi rintik-rintik hujan yang bukan lagi rintik-rintik.. tapi dah lebat sesangat dah... First thought yang berlegar dalam kepala aku adalah.... "Kan best klo hari ni bukanlah hari bekerja..." Sangat syahdu klo dapat tido yang nyeyak ni.. Tibe-tibe rase comforter tu sangatlah selesa untuk terus dibiarkan membalut badan aku bersama-sama ngan anakanda aku yang dah memang jadik bantal peluk aku di saat tu...

Nak mandi dengan air paip semata-mata? Bukan mase nye pepagi ni... Sangat sejuk okey... sangat sejuk.. Kan dah tak pasal-pasal sense of nak mandi air suam-suam kuku menyelubungi diri... Dan hasilnya.. Kesegaran yang sangat best...

Hujan dan banjir.. sangat sinonim... tapi klo air bertakung yang paras-paras lutut tu.. kire banjir jugak ke..? Walaupun terganggu perjalanan kenderaan untuk melalui jalan depan Poliklinik Komuniti Beserah tu, tapi finally dapat juga Ahmad Zuhair dihantar ke sekolah beliau... Sekolah di rumah Makwan beliau.. Sampai sekolah dan terus sambung tido... Bestnye....

Mood pagi ni, selembab suasana sekitar... Cuba aku cergaskan dengan beberapa keping roti yang disapu kaya dan secawan teh hijau... Tapi mata masih belum mampu untuk segar sepenuhnya. Masih terpalit rase menyantuk dan diri seolah-olah terpanggil untuk menjadikan musolla port untuk menghilangkan rasa mengantuk ni... Adeh....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live