So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Friday, August 22, 2014

Masa untuk Pergi

Aku bukan berdendam
Jauh sekali mahu membenci
Cukup bagi aku menjauhkan dari

Penat dihina, jenuh diusir
Jangan risau
Kami akan pergi
Kembali ke kehidupan kami

Bahagialah kalian dengan hidup kalian
Kami takkan mengganggu lagi
Takkan

Kami bukan tak punya apa
Tapi kami terpaksa menumpang
Cuma.. cukuplah
Cukup setakat usiran yg ini
Aku nekad
Akan aku bawa malaikat-malaikat kecilku pergi bersama
Bina hidup bertiga
Cukuplah

Biarlah dikata sombong kerna mahu berdikari
Biarlah dikata bongkak kerna menjauh
Pandangan dari manusia mulia
Pedulikan

Selagi tidak pergi
Selagi itu pasti akan berlaku lagi
Seteruk aku masih punya maruah
Sampai bila perlu dibiar diinjak-injak

Ahmad Zuhair, Aisyah Zinnirah,
Mungkin waktu ini kita dibawah
Akan tiba masa kita di atas
Tika itu
Jangan bongkak
Jangan mudah menghina
Jangan cepat mengeji
Bukan kerja kita
Cukuplah bersyukur dan berkongsi apa yang kita ada
Dan jangan diungkit barang secubit pemberian pun

Tuhan itu Maha Tahu
Tak perlu dicanang kebaikan
Tak usah ditayang pemberian
Cukup sekadar diam
Iya... Dia Maha Tahu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live