So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Sunday, August 3, 2014

Aku juga Manusia

Mungkin ada yang lupa..
Walau keras hati seorang aku..
Aku tetap punya hati..
Walau dingin mana perasaan seorang aku..
Aku tetap punya rasa..

Aku manusia biasa..
Disebalik kekentalan hati yang aku cuba zahirkan..
Disebalik hambarnya perasaan yang aku persembahkan..
Disebalik diamnya aku dalam kemelut hidup yang membelenggu..

Aku masih punya hati..
Hati yang rapuh..
Aku masih punya rasa..
Rasa yang mudah tersentuh..
Aku masih punya jiwa..
Jiwa yang masih belum sembuh..

Dan aku masih punya tangis..
Tangisan yang belum pernah aku limpahkan sepenuhnya..

Moga masih ada insan yang Tuhan kirimkan untuk aku kongsikan segala rasa yang terpendam..

Biar bebas jiwa dari seksa perasaan yang membelenggu..

Yang menerima apa adanya aku..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live