So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Sunday, January 6, 2013

Tips : Memudahkan Kerja di Dapur Sewaktu Ketiadaan Bekalan Air

Gangguan bekalan air.. Memang something yang ramai orang tak suke... Sebab ape...? Kebanyakkannye disebabkan dek kesukaran nak melakukan aktiviti harian.. such as memasak, membasuh, berkebun dll.. (toksah tulis skali le aktiviti menyahut panggilan alam tuh..)
Even nak beribadah pun agak sukar...

Ade satu tip yg aku nak share kat sini...
Tapi sebelum tuh.. Agaknye ape relation mende ini...
Outdoor Cooler 8.7 liter
dengan botol-botol ni...

Botol air 9 liter
Hehehehehehehe.....

Aku dah lame beli outdoor cooler nih.. Tapi jarang gune... Dulu la... Tapi since umah aku ni slalu sangat ade gangguan bekalan air (dek tekanan air yg rendah) especially time orang duk wat house core cam memasak ke, membasuh ke... outdoor cooler tu dah jadi sangat bergune kat aku...

Sebab ape...? Ini la tips yg aku nak kongsi tu...

Outdoor cooler ni.. aku letak tepi sinki... Dan botol-botol air yg gabak ni.. Masa bekalan air paip okay, aku penuhkan.. Ade la dalam 3-4 botol semua aku spare kat dapur aku...
Dan bile time nak masak tu tekanan air slow or takde air paip langsung, aku gune la ourdoor cooler ni as paip kedua aku...
Setakat nak masak dishes yg simple-simple tu, cukup ler air lam tuh...
Yelah, at least takde la terus takleh nak masak or basuh pinggan kan...? Or even worst, kadang nak basuh tangan pun takde la kene gi basuh kat bilik air kan..?

Hehehehe.. Simple tips from me... hehehehehehe takde la tips sangat pun kan...?

Kepada warga Kuantan..
Selamat menyimpan air....
♥♥♥♥♥


♥♥♥♥♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live