So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Tuesday, August 16, 2011

Mati itu Benar

Rabu - 10/8/2011 - 12.00 pm++ mak aku call, bagitau yang kawan dia tengah nazak di HTAA. Aku pun kenal rapat dengan makcik tu dan family dia, since kecik lagi kenal. Dalam 3.00 pm camtu baru la aku sempat ke HTAA. Masa aku sampai kat wad Mawar, anak-anak makcik tu semua dah ade kecuali sorang yang duk kat Sabah... Petang baru dia naik flight dari sana...

Tak lama aku melawat dia, yelah, office hour, bukan ley lemame, nanti ramai le yang mecari (kat opis aku ni, klo aku ilang xley, klo orang len ilang, ade dorang kesah...? pilih kasih okey....) Petang, ade program buke pose sama-sama ngan staff jabatan aku.. Bos-bos xjoin.. kitorang-kitorang jer.. Jadi, aku xsempat le nak lawat makcik tu ngan hubby & anak-anak aku...

Esok nya, tah kenapa, aku lupe nak tanye pada mak aku camne keadaan makcik tu, sebok sangat kot.. Dah malam baru aku call mak aku, tapi abah aku yang jawab sebab mak aku tengah solat. "Makcik Moon dah selamat kebumi pagi tadi..." Haaaaaaaaaaaa.. Okeh aku sangat rase bersalah sebab tak pegi ziarah pagi tu... "Abah ngan Mak lupe nak bgtau awak..." Hmmm takpe la Abah, nanti akak pegi la ziarah keluarga & pusara Allahyarhamah Makcik Moon  ye...

Berhadapan dengan kematian orang lain, buat aku terfikir lagi, baru semalamnya aku pegang tangan arwah mase aku lawat beliau di hospital.. dan esoknya, beliau telahpun dipanggil kembali bertemu Kekasihnya... Ya, mati itu benar. Cuma kita yang tak tau, bile waktu kita pula yang akan dipanggil.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live