So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Tuesday, November 19, 2013

Ada Rahsia | Ada Rasa | Ada Rawan

Rahsia kita...
Semakin aku simpan..
Semakin aku teraniaya...
Semakin aku terseksa...

Kenapa masih aku simpan..
Buka saja rahsia itu...
Biar terbela diri ku...
Tidak...
Demi janji seorang aku...
Demi kata yang perlu aku kota...

Tohmahan...
Lambat-laun akan berhenti...
Aku percaya itu...
Biarlah...
Selagi masih tertulis untuk ia dijaja...
Biar saja...

Calar di hati...
Biarkan...
Cuma sedikit..
Aku masih punya luka yang lebih dalam..
Maha pedih...

Rasa aku..
Dan rasa kamu...
Mengapa mesti hadir... ??
Mengapa harus terucap.. ??
Mengapa...???
Cuma untuk menambah lara ???

Salahkah hati kita..?
Kejamkah kita...?

Mengapa kita..??

Berkecamuk di saat aku masih goyah...
Tatkala aku masih bertatih untuk bangun..
Tuhan.. UjianMu kali ini...
Bagai tak mampu aku galas...
Bantulah...

Andai dia bukan untuk aku..
Buanglah perasaan ini...
Biar lupus.. Biar pudar.. Biar padam...
Andai dia memang Engkau cipta untukku jua..
Ringankanlah beban perasaan ini..
Sembuhkanlah luka ini...
Permudahkanlah segalanya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live