So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Tuesday, July 31, 2012

Kosong | Sifar | Perhaps its Empty

Tatau kenapa...
Lately selalu rase kosong...
Bukan bosan.. Bukan sunyi...
Tapi entahlah...
Macam kehilangan sesuatu...
Mungkin...

Aku ade dunia yg aku sendiri yang tau..
Dunia yg aku terokai bile rase realiti tak seindah yg aku mahu..
Bukan tidak bersyukur dengan apa yg Dia aturkan...
Cuma sekadar terapi..
Agar aku tidak terlalu stress...

Aku tak boleh stress...
Nanti tempias amarah ku terkena si kecil...
Aku kesian kat diorang..
Tapi bile marah.. Aku selalu lupe...
Sesal...

Aku cuma mahu dihargai...
Tidak perlu diucap terima kasih...
Cukuplah dengan berdiam diri...
Tak perlu komplen banyak...
Andai ape yg sepatutnya engkau lakukan...
Aku dah tolong buatkan...

Rase nak marah...
Rase juga nak terajang orang...
Tapi ape yg aku dapat..?
Puas...?
Mungkin... tapi juga kebencian orang....
Aku tak mahu dibenci...
Aku juga kalau boleh tak mahu membenci...
Lelah..

Rindu...?
Ya, aku rindu satu zaman...
Yg aku sendiri pernah rasa nak cepat zaman tu berlalu...
Tapi sekarang aku rindu...
Rindu untuk kembali ke zaman itu...
Hakikatnya...
Masa tak bisa terundur walau sedetik..
Itu hakikat....
Akur...

Di saat ini...
Aku mahukan bahu itu...
Untuk aku limpahkan tangis...
Biar ringan beban...
Biar terbuang rasa marah...
Biar hilang rasa kecewa...
Biar aku tenang sebentar...
Biar....

Tapi bahu itu bukan milik aku lagi...
Maaf.. Tapi aku tak mampu menipu...
Aku rindu bahu itu...
Kerana dulu...
Tiap kali tumpahnya tangis ku...
Bahu itu lah tempatnya...
Tidak apa yg akan tuannya katakan...
Sekadar membiarkan aku menangis...
Dan itu yg aku perlu....
Cukuplah...
 

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live