So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Thursday, September 17, 2009

Baju Raya Ahmad Zuhair

Tinggal 2 hari lagi Ramadhan akan meninggalkan kita. Persiapan raya tahun ni, sekadar memenuhi keperluan asas yang semua orang buat untuk menyambut Aidil Fitri. Baju raya, kuih raya & sedikit duit raya.

Untuk anakandaku, Ahmad Zuhair, aku belikan dia beberapa pasang baju. Seronok tengok dia pakai baju-baju yang aku belikan. Gembira aku bila dia gembira. Dulu, aku pelik kenapa la orang bila dah ade anak, mesti nak dahulukan anak je. Diri sendiri tak dapat baju baru pun takpe. Sekarang baru aku tau camne rasanya perasaan tu...

Semalam aku amek seluar yang aku mintak Kak Reza potong. Ahmad Zuhair punya seluar. Baju melayu dia dah ngam-ngam. cuma seluar je yg agak labuh. Lebih dalam 4 inci...

Raya tahun ni aku ditemani kedua-dua buah hatiku. Suamiku dan puteraku. Ya Allah, izinkan aku untuk terus dikelilingi oleh orang yang menyayangi aku.

Malam tadi Ahmad Zuhair tido lambat. Mungkin dia tak puas bermanja dengan kami. Maklumlah, siang kami keje. Masa bersama dia terlalu pendek. Kalau nak dikirakan, entah berapa jam aje kitorang luangkan masa bersama Ahmad Zuhair dalam seminggu. Kecian anak Ummi. Maafkan Ummi ngan Abah ye sayang...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live