So which of the favors of your Lord would you deny?

(Al-Quran: 55)

Tuesday, August 7, 2012

Seorang Hani : Rentetan Sunyi.. Balik Kampung... Yeay...

Dek kerana dah rase macam there's sumtin' missing, maka weekend baru ni diisi dengan kunjungan kami sekeluarga ke rumah tok & tokki aku... Ngeeee... Cum Moyang-moyang kepada anak-anak aku....

Since dah lama sangat aku tak balik kampung time bulan pose, rase seronok dia lain sikit kalau nak bezakan dengan balik kampung time raye or time bese-bese...

Bertolak dari Indera Mahkota around 5.50 pm (budget memang tak sempat nak buke pose sama-sama ngan tok & tokki aku da ler...)... All the way to Kg. Sekara, Chenor, boleh dikatakan lengang sangat jalan nye.. Kitorang tak masuk highway pun.. Just lalu jalan lama jer...

Alhamdulillah sampai umah tok & tokki aku elok-elok jer time orang baru azan Maghrib... Syukur... Tinggal tok & tokki aku berdua jer... Kesian pulak.. Sure dorang sunyi... Sob... Sob...

Bukan main seronok tok ngan tokki aku.. Yelah, bukan selalu kan cucu lek kampung time pose.. Tambah-tambah lagi ngan anak-anak aku yang memang tak reti duk diam.. Maklum ler, umah kampung.. dah le luas.. tiap kali berlari diselang-seli dengan bunyi lantai kayu.. Macam nak runtuh umah dek budak Zuhair ngan Zinnirah berlari... Kejap ke dapur, kejap ke depan.. Seronok bukan main.. Lagi-lagi ade kitorang jer.. Maka anak aku si Zinnirah yang kadang-kadang takut ngan orang lain ni, jadi tak takut ler.. Ngan tok aku pun slambe jer dia pegi peluk.. Aku pun heran gak.. Tapi tak kesah le kan.. Asal dapat hiburkan hati moyang dorang sudah ler...

Seronok gak balik kampung time pose ni... Rase macam nak balik kampung lagi je weekend nanti... Hehehehehe... Incek hubby aku sebok suh amek gambo mase kat kampung... tapi tah kenapa aku xsnap sekeping pun gambo... Macam nak kene balik skali lagi jer weekend nanti... Hehehehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TuneList

TuneList - Make your site Live